”Runaway”, le film.

Twórczość wymaga czasu. Podobnie z rozważaniem wielu jej aspektów. Ono także wymaga pochylenia się i oddania na kilka chwil kontemplacji, nie zawsze gwarantując jednak znalezienie prostych odpowiedzi na stawiane przez nią pytania. Oto, w kolejności całkiem przypadkowej, 35 pytań, które mogą pojawić się po obejrzeniu niemal 35-minutowego filmu Kanye Westa, który ilustruje 5 (?) utworów z nadchodzącego albumu ”My Beautiful Dark Twisted Fantasy”: ”Devil in a New Dress”, ”POWER”, ”All of the Lights” z udziałem Rihanny, ”Runaway” oraz ”Lost in the World”.

01. Czy obraz oddaje ducha hasła i tytułu ”My Beautiful Dark Twisted Fantasy”?
02. Czy zachęca do przesłuchania albumu?
03. Czy poszczególne utwory zostały należycie zilustrowane we wprawdzie długim, jednak pojedynczym wideoklipie?
04. Czy dałoby się oglądać to na dużym kinowym ekranie?
05. Czy monumentalność (?) tego filmu daje radę w ramce na youtubie?
06. Czy klip broni się nawet po wyłączeniu fonii (decydujący test na rację bytu teledysku) ?
07. Czyż praskie bloki z wielkiej płyty w niesamowity sposób nie nadają smaku krajobrazowi zaprezentowanemu tutaj przez Kanye?
08. Czy podobnie nie dzieje się z fragmentem serwisu informacyjnego po czesku?
09. Albo w większości z taką listą płac na końcu?
10. Czy mnogość wybuchów i przeciągnięte ujęcia nie mają za zadanie przykryć niekompletność fabuły?
11. Czy zwierzęca symbolika jest jasna?
12. Czy to nie oryginalna formuła na uczczenie pamięci Michaela Jacksona?
13. Jak wypada ”Runway” w kontekście ”Thrillera”? (Nie chrząkaj).
14. Czy ”Runway” ma sens bardziej jako długaśny teledysk czy jednak film?
15. Czy z historii, w której feniks – symbol odradzającego się życia, spada na ziemię, by uratować przed ostatecznością marnego buraka/douchebaga, wystarczająco dużo wyciągnięto?
16. Czy została ona należycie tu skonsumowana, a temat wyczerpany?
17. Czy porusza i wzrusza?
18. Czy balet, buractwo oraz sofy od Versace to nie jedne z najwspanialszych, niedorzecznych połączeń skojarzeniowych (?) godnych tylko i wyłącznie samozwańczego Głosu Pokolenia alias Kanye?
19. Czy od teraz w ulicznych tanecznych bitwach elementy baletowe będą bardziej powszechne?
20. Czyż nie jest to zapierająca dech w piersiach choreografia (jak na wideo nakręcone to TEGO gatunku muzyki) ?
21. Czy rola feniksa została dobrze obsadzona, a jego strój odpowiednio zaprojektowany?
22. Czyż Kanye nie jest beznadziejnym aktorem (a czy musi?!)?
23. Czy rola feniksa została dobrze obsadzona, a jego strój odpowiednio zaprojektowany?
25. Czy Hype Williams solidnym scenarzystą jest?
26. Czyż nie piękne są zdjęcia Kyle‚a Kibbe i artystyczna wizja Vanessy Beecroft?
27. Czy jest to konsekwentny obraz?
28. Czy zmienia on postrzeganie stereotypowego, hip-hopowego wideoklipu?
29. Czy ”Runway” wnosi coś nowego do sztuki teledysku?
30. A do kina? (Nie kaszl).
31. Czy może zmienić pojęcie estetyki i widzenia świata widza?
32. Czy prowokuje lub wywołuje dyskusję nad czymkolwiek?
33. Czy dostarcza wrażeń duchowych (pytam poważnie!)?
34. Czy ”Runway” nie jest w rzeczywistości 101% filmowym wynurzeniem Kanye Westa, buraka z wysoce artystycznymi, pretensjonalnymi pretensjami (!) do pseudo wysokiej sztuki oraz rozbuchanym ego, które to ostatecznie udaje mu się przekłuć na coś oryginalnego i twórczego? (!)
35. Czy warto było poświęcić mu prawie TRZYDZIEŚCI PIĘĆ minut z życia (choć nie ”33 sceny”) ?

Jeśli choć na jedno z postawionych pytań odpowiedź jest twierdząca, lub objawia się ona przynajmniej w jednym zdaniu złożonym, ”Runway” miało prawo powstać.

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s